У статті емпірично досліджено студентське сприйняття етичної поведінки вищих навчальних закладах Пакистану. Результати дослідження показали, ще ступінь толерантності студентів підвищується у такій послідовності: списування, порушення загальних правил університету; порушення комп"ютерної етики; використання у корисливих цілях. Жодної суттєвої різниці за всіма позиціями за змінними віку, статі, спеціалізації, кваліфікаційного рівня та року навчання не виявлено. Розроблені рекомендації для адміністрації університетів щодо відповідних політик закладів.
The purpose of this study is to investigate empirically the students"perception of ethical I iour in institutions of higher education in Pakistan. Тhe results indicate that students exhibit low to high tolerance to c demic cheating, violation of university rules, lack of computer ethics, and selfishness. No sigi cant difference is found with regard to students" perception of unethical behaviour based on i gender, and academic discipline, level of education, and years in university. The results provide insights about this issue enabling decision-makers to take appropriate actions.