Розглядається проблема наукового визначення "чорного піару" в системі сучасної масової комунікації, виділяються проблеми інституціоналізації поняття, пропонуються шляхи їх вирішення. На основі узагальнення сучасних поглядів на функціонування системи зв"язків із громадськістю пропонується визначення "чорного піару", аналізуються окремі складники явища.
In the article it is examined the problem of scientific determination of "black piar" in the system of modern mass communication, the problems of institutionalization of the concept are selected, the ways of their decision are offered. The determination of "blackpiar" is offered on the basis of generalization of the modern looks to functioning of the system of public relations. The analysis of separate components of phenomenon is conducted.
Рассматривается проблема научного определения "черного пиара" в системе современной массовой коммуникации, выделяются проблемы институционализации понятия, предлагаются пути их решения. На основе обобщения современных взглядов на функционирование системы связей с общественностью предлагается определение "черного пиара", анализируются отдельные составляющие части явления.