Статтю присвячено дослідженню темпорального обрамлення розгортання текстового концепту-константи ПОДОРОЖ. Категорія часу представляє собою невичерпаний конструкт, що мультидисциплінарно вивчається вже довгі роки, але лінгвокогнітивний підхід до аналізу часового маркування певного дієвого текстового концепту застосовується вперше. Проведений лексико-семантичний та лінгвокогнітивний аналіз часових параметрів ле-клезіанської подорожі дозволив нам виявити та дослідити основні текстові компоненти їх омовлення, виділити основні семантичні й концептуальні риси останніх, прослідкувати особливості розгортання текстового концепту-константи ПОДОРОЖ у межах двох різних періодів творчості письменника.
Статья посвящена исследованию темпорального обрамления развертывания текстового концепта-константы ПУТЕШЕСТВИЕ. Категория времени представляет собой неисчерпаемый конструкт, который мультидисциплинарно изучается уже долгие годы, но лингвокогнитивный подход к анализу часового оформления определенного действенного текстового концепта применяется впервые. Проведенный лексико-семантический и лингвокогнитивный анализ временных параметров ле-клезианского путешествия позволил нам выявить и исследовать основные текстовые компоненты их вербализации, выделить основные се&мантические и концептуальные черты последних, проследить особенности развертывания текстового концепта-константы ПУТЕШЕСТВИЕ в пределах двух разных периодов творчества писателя.
The article is dedicated to investigation of a temporal framework of th&e textual conceptconstant JOURNEY"s development. Time category represents an unexhausted construct. It has been examined in a multidisciplinary way for many years but it"s the first time when a linguo-cognitive approach for analyzing the time framewo&rk of the certain active textual concept has been applied. Lexico-semantic and linguo-cognitive analysis of Le Cl?zian journey"s time characteristics helped us to indicate and study the main textual components of their verbalization and to sort out t&he global semantic and conceptual features of those elements, as well as to observe specifics of the textual concept-constant JOURNEY"s development within the scope of two different periods of the writer"s creative work.