Підвищення рівня медіакомпетентності і розвиток критичного мислення стосовно засобів масової інформації є небхідною складовою європейської політики в галузі освіти і профе- сійної підготовки. Питання медіаосвіти та рівня медіаграмотнос- ті відображені вкількох взаємопов"язаних документах, які визна чальним чином вплинули на розвиток досліджень у цій галузі. У роботі проаналізовані сучасні європейські тенденції та перспективи розвитку медіаграмотності, а також можливості підвищення медіакомпетентності впроцесі безперервного навчання. Досліджено словацький контекст просвіти та наукових студій у галузі медіаосвіти. Головне завдання дослідження полягало в аналізі поточних умов і діючих проектів, а також потенцйійних можливостей розвитку медіаграмотностівсловацькому та європейському контекстах.
The development of media competence and critical thinking towards media is an integral part of the European policy in the sphere of education and professional training. The issues of media education and media literacy are reflected in several consecutive documents that decisively influenced the development of research in this area. The submitted study presents the analysis of the current European trends and the prospects of media literacy development. The po&ssibilities of raising the media competencies in the process of life-long learning is considered. The Slovak dimension of education and research in the area of media education is presented. The main aim of the study is to analyze the current conditio&ns, projects and possibilities for the media literacy development in the Slovak and European context.
Повышение уровня медиакомпетентности и развитие критического мышления по отношению к средствам массовой информации является необходимой составляюще&й европейской политики в области образования и профессиональной подготовки. Вопросы медиаобразования и уровня медиаграмотности отражены в нескольких взаимосвязанных документах, оказавших определяющее влияние на развитие исследований в этой области. В& данной работе проанализированы современные европейские тенденции и перспективы развития медиаграмотности, а также возможности повышения медиакомпетентно- сти в процессе непрерывного обучения. Исследован словацкий контекст просвещения и научных иссле&-дований в области медиаобразования. Главная задача исследования состояла в анализе нынешних условий и действующих проектов, а также перспективных возможностей развития медиаграмотнос -ти в словацком и европейском контекстах.