Розглянуто професійну економічну освіту як соціальну систему, що є сукупністю елементів (суб"єкти освіти, зміст, форми, рівні та профілі освіти, управління тощо) і зв"язків між ними. Відстежено основні ознаки системності та їх прояви у професійній освіті. Детально розглянуто критерії відкритості, нелінійності, нерівновісності у контексті визначення системи професійної освіти як синергетичної під час її дослідження. Обгрунтовано, що високий рівень структурованості системи професійної економічної освіти дозволяє при її аналізі скористатися синергетичним підходом. Доведено, що незамкненість системи професійної освіти передбачає тісний зв"язок із зовнішнім середовищем, яким є культура в її широкому розумінні та соціально-економічні умови. Виявлено три найважливіших аспекти застосування синергетичного підходу у педагогіці. Зауважено, що на засадах синергетичного підходу можливе створення умов для самоорганізації майбутніх економістів у процесі адаптації до реальної професійної діяльності.