Author’s experience in training pupils of specialized out-of-school educational institutions to research work by means of informational and communication technologies
Висвітлюється авторський досвід підготовки учнів Малої академії наук
України до науково-дослідної роботи засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Розглянуто трирівневий підхід (науково-популярний, експериментальний, фундаментальний рівні) до організації особистісно зорієнтованого навчання фізики, що охоплює такі дидактичні принципи, як доступність, наочність, науковість і системність. На першому рівні учням потрібно прищепити інтерес до фізики, показати її специфіку, значення термінів тощо. Надругому рівні першорядне значення починає відігравати експеримент і демонстрація фізичних явищ, що має на меті стимулювати учнів робити самостійні висновки. На третьому рівні особливої актуальності набувають лабораторні роботи та метод проблемного навчання, який дозволяє виробити в учнів уміння самостійно розв"язувати фізичні задачі. Робиться висновок, що на кожному з цих рівнів доцільно використовувати ті чи ті засоби інформаційно-комунікаційних технологій. Як приклад розглядається досвід проведення авторського відкритого он-лайн курсу "Вступ до фізики звуку", призначеного для учнів профільних позашкільних навчальних закладів. Викладаються основні питання організації онлайн курсу й наводяться приклади активізації пізнавальної діяльності учнів.