Одним із визначальних факторів забезпечення успішного функціонування торговельних підприємств та формування оптимальних результатів їх діяльності є належним чином розроблена цінова політика. Ціноутворення у досліджуваній галузі має низку особливостей, атому обліково-аналітичне забезпечення прийняття управлінських рішень у системі ціноутворення підприємств торгівлі є актуальним і проблемним питанням, що потребує системних досліджень. У статті висвітлено питання формування ефективної облікової політики з точки зору ціноутворення торговельного підприємства. Обгрунтовано теоретичні положення та розроблено практичні рекомендації щодо формування ефективної облікової політики в управлінні ціноутворенням торговельного підприємства. Запропоновано зразок оформленнянаказу про ціноутворення для торговельного підприємства з урахуванням результатів досліджень. На законодавчому рівні в План рахунків рекомендовано додати 29 рахунок «Торговельна націнка», який поділявся б на субрахунки за сферами діяльності, а такожвиділяти окремий субрахунок з обліку знижок. Це дасть змогу легше отримати повну та достовірну інформацію про суму торговельної націнки за певний період. А виділення цієї інформації у фінансовій звітності на окремому рахунку дасть змогу аналізувати д&ані не тільки для внутрішніх користувачів, але й для зовнішніх (інвесторів, державних служб контролю тощо). Виявлено, що торговельна націнка за економічним змістом та принципом формування є валовим прибутком підприємства від реалізації товарів уроздр&іб, а також було визначено, що ідентичними є формування чистого доходу від реалізації та роздрібної ціни реалізації. Отримані результати дали можливість послідовно обґрунтувати думку про те, що відображення торговельної націнки саме без ПДВ не порушу&є діючі нормативи обліку та не спотворює фінансовий результат. Окреслено напрями подальших досліджень.