Підходи до формування нематеріальних ресурсів на основі впровадження інновацій у системі вищої освіти.
Мета статті полягає у визначенні підходів до ідентифікації та формування оцінних показників щодо продукування, наявності та використання нематеріальних ресурсів, у тому числі інтелектуальних, у результаті інноваційних змін у діяльності закладів вищої освіти та їх реформування на інноваційних засадах. Визначено роль запровадження інновацій у системі вищої освіти в підвищенні інноваційної спроможності та конкурентоспроможності підприємств і національної економіки в цілому. На основі аналізу статистичних даних виявлено необхідність реформування вітчизняних закладів вищої освіти на інноваційних засадах. Обгрунтовано роль упровадження системи КРІ (key performance indicators) для ідентифікації та оцінки нематеріальних активів інтелектуально-інформаційного характеру як результатів інноваційних змін. Запропоновано загальний підхід до оцінювання результатів нововведень на основі надання кортежного вигляду моделі розрахунку показників КРІ. Проведено аналіз стратегій інноваційного розвитку провідних закладів вищої освіти України на предмет упровадження інноваційних змін. Виявлені інновації згруповано в основні види за Класифікацією Осло: продуктові, техно&логічні, маркетингові та організаційні. Кожен вид інновацій розглянуто у площині освітньої, наукової та міжнародної діяльності. Виділено основні напрями інноваційних змін за кожною з таких груп і визначено технології проведення інноваційних змін. Заз&начено, яким чином розглянуті зміни впливають на формування інтелектуального ресурсу закладів вищої освіти та суб’єктів бізнес-середовища.