The concept of "academic integrity" in Ukraine and Germany is studied, the basic principles of academic integrity in these countries are compared, the procedure for identifying and establishing the facts of violation of academic integrity is highlighted. It has been proved that Ukraine can rely on the experience of Germany in the development of academic integrity, as each university must, within its statutory powers, be responsible for the organization of research, its integrity and scientificity. Досліджено поняття "академічна доброчесність" в Україні та Німеччині, порівняно основні принципи академічної доброчесності в цих країнах, висвітлено порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності. Обґрунтовано, що питання "академічної доброчесності", її принципів та дотримання/невідповідності основним принципам стає предметом багатьох наукових досліджень. Статистичні дані щодо використання плагіату в студентських роботах у різних країнах свідчать про високий відсоток недотримання академічної доброчесності в Україні.
У статті також висвітлюються актуальні та важливі аспекти політики Німеччини щодо забезпечення академічної доброчесності для використання в українських закладах вищої освіти. Зокрема, університети Німеччини та &неуніверситетські дослідницькі установи, щоб отримати фінансування від Німецького дослідницького співтовариства, повинні дотримуватися основних принципів, закріплених у відповідних документах, про які йдеться у статті. Кожен науковець несе відповідал&ьність за те, щоб його або її поведінка відповідала стандартам належної наукової практики. Їхні обов"язки не обмежуються дотриманням вимог законодавства, але також включають зобов"язання використовувати свої знання, досвід та навички таким чином, щоб& ризики можна було ідентифікувати та оцінити.
Набагато пізніше Україна на законодавчому рівні почала дбати про академічну доброчесність, що дає змогу продовжувати термін та вчитися у інших країн.
Доведено, що Україна може спиратися на досвід Німечч&ини у розвитку академічної доброчесності, оскільки кожен університет у межах своїх статутних повноважень повинен відповідати за організацію дослідження, його цілісність та науковість.
Тому досвід Німеччини щодо функціонування омбудсмена - наукової к&омісії, яка має повноваження розглядати скарги на порушення академічної доброчесності, може бути надзвичайно корисним і важливим для розвитку української освіти. пов"язані з дотриманням академічної доброчесності під час різних видів і форм навчання, &атестації тощо.