Як у теоретично-філософському вимірі онтологічних та екзистенціальних рефлексій, так і на більш емпірично-практичному рівні соціальної, психологічної, культурної проблематики феномен самотності привертає увагу фахівців у багатьох галузях, зокрема - царині ідентитетних студій. Присвячено аналізу специфіки функціонування національно-культурної ідентичності в дискурсі самотності, характерному для художньої прози Крістофера Ішервуда, на прикладі роману "Візит туди" ("Down There on a Visit", 1962). За допомогою комплексного методологічного підходу, який поєднує елементи герменевтичного аналізу, біографічного методу, техніку "close reading", базові концепції ідентитетних сту- дій, розглянуто особливості репрезентації у творі національно-культурної ідентичності, динаміки її розвитку і трансформацій у проблематичному полі самотності. Висвітлено термінологічне та феноменологічне підґрунтя концепції національно-культурної ідентичності. Із залученням щоденникових і мемуарних джерел простежено біографічно детерміновані аспекти поетики й архітектоніки об"єкту дослідження. Зокрема, запропоновано інтерпретацію назви роману, яка дозволяє прочитувати самотність як магістральний концепт авторського задуму, втілений на різних рівнях твору. Охарактеризовано образи н&аратора-протагоніста та чотирьох "антигероїв", які уособлюють різні світоглядні позиції, а також репрезентують і варіативні модуси національно та культурно зумовленої самотності: мандрівників, іноземців, біженців тощо. Виокремлено ключові ідейно-тема&тичні пласти, які забезпечують актуалізацію національно-культурного виміру дискурсу самотності. Зосібна, у фокус дослідження потрапляє мотив подорожі, що концептуалізується як метафора на позначення екзистенційних шукань, саморефлексії та самопізнанн&я, формування і перетворень ідентичності. Особливим значенням наділяється концепт дому, який охоплює парадигми алієнації від соціуму, втечі на чужину, втрати коріння, а також тісно пов"язана з ними тематика міграції із її мотивами пошуку притулку, пе&ретинання та флюїдності кордонів, транзитивності тощо.
Either in the theoretical philosophical dimension of ontological and existential reflections or at the more empirical practical level of social, psychological, cultural problematics, the phenome&non of loneliness commands the attention of scholars from various domains, one of the most prominent fields of research being identity studies. This article deals with the specifics of the functioning of national cultural identity in the discourse of& loneliness, typical of Christopher Isherwood"s fiction. The object of the research is his 1962 novel "Down There on a Visit". With the help of a complex methodology which comprises elements of hermeneutic analysis, biographical method, close reading&, and basic notions of identity studies, the representations of national cultural identity, its dynamics and transformations are examined within the problematic field of loneliness in the text. Terminological and phenomenological underpinnings of the& concept of national cultural identity are established. The biographically determined aspects of the poetics and architectonics of the novel are traced based on diary and memoir sources. This involves an interpretation of the title that allows readin&g loneliness as the central concept of the author"s intent, implemented at different levels of the text. A characterisation is made of the narrator-protagonist as well as four "antiheroes" who embody various worldviews and represent multiple modi of &nationally and culturally conditioned loneliness: travellers, foreigners, refugees, etc. There are identified key ideas and themes, which allow for the actualisation of the national cultural aspect of the discourse of loneliness, are identified. Amon&g them is the motif of journey, which is conceptualised into a metaphor of existential quest, self-reflection, self-discovery, identity formation and transformations. A special meaning is also ascribed to the concept of home, which encompasses the pa&