Роботу присвячено дослідженню та аналізу проблем, пов"язаних з застосуванням інтелектуальних технологій у повітряному транспорті, зокрема, проблем безпеки та кібербезпеки. Розглянуто можливі небезпеки, які можуть виникнути під час використання автономних систем, в тому числі автономних повітряних транспортних засобів. Проаналізовано технічні заходи, які можуть бути прийняті для запобігання цим небезпекам, включаючи розробку нових методів кібербезпеки та захисту від хакерських атак. Досліджено проблему забезпечення безпеки у повітряному транспорті, пов"язану з впровадженням нових технологій та автоматизованих систем. Описано ризики, пов"язані з цим процесом, такі як можливі аварії повітряних суден, проблеми зі збереженням даних та проблеми з безпекою пасажирів. Розглянуто технічні заходи, які можуть бути прийняті для забезпечення безпеки в повітряному транспорті, включаючи розробку нових технологій та методів діагностики, що надають змогу виявляти можливі проблеми до того, як вони стануть серйозними. Запропоновано практичні рішення для вирішення цих проблем, зокрема, розробка нових систем безпеки та кібербезпеки, які можуть бути використані у повітряному транспорті. Описано технічні заходи, які можуть бути прийняті для забезпечення безпеки та ефек&тивності використання інтелектуальних технологій у повітряному транспорті. Встановлено, що розроблена імітаційна модель може слугувати ефективним інструментом управління процесами наземного обслуговування повітряних суден в аеропорту, а також надасть& змогу прогнозувати результати таких процесів і розробляти алгоритми раціонального розподілу ресурсів з урахуванням функціонування системи в різних режимах. Для забезпечення ефективного функціонування системи наземного обслуговування повітряних кораб&лів запропоновано впровадження технічних заходів з покращання кібербезпеки та забезпечення стійкості системи до можливих кібератак.